Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 469
Loading...

Складні випадки правопису слів з чергуванням голосних, приголосних звуків; слів іншомовного походження.

Дізнаємось

Про найпоширеніші типи чергувань: о/і (після шиплячих та р), е/і, е/о (після шиплячих).
Про чергування у з в, і з й як засоби милозвучності, що впливають на написання слів (наприклад, український/вчитель, іти/йти).
Про чергування о з а в коренях деяких слів (наприклад, котити – качати).
Про "правило дев'ятки" (після д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р пишеться и перед приголосним: дизель, чипси).
Про вживання і в інших випадках (наприклад, на початку слова, перед голосними, після голосних, а також після інших приголосних).
Про правила передачі подвоєння приголосних (збереження подвоєння: Голландія, мадонна; чи написання з однією: група, каса).
Про правопис апострофа та м'якого знака у словах іншомовного походження.
Про передачу звуків [g] та [h] в українській мові (г чи ґ; г чи х).

Навчимось

Правильно застосовувати правила чергування о/і у закритому складі (наприклад, школа – шкіл, дорога – доріг).
Розрізняти чергування, які є фонетичними (залежать від вимови), і історичними (фіксовані у певних коренях).
Правильно застосовувати "правило дев'ятки".
Розрізняти слова, де подвоєння зберігається (переважно власні назви та загальні назви, що позначають міру, одяг), і де не зберігається.
Правильно писати и та і у словах-іншомовних.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
1 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60