Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 469
Loading...

Стилістика. Розвиток мовлення.

Дізнаємось

- глибинне розуміння функціональних стилів: Детально розглянемо специфічні ознаки, лексичні, морфологічні та синтаксичні особливості кожного з п'яти основних функціональних стилів (наукового, офіційно-ділового, публіцистичного, художнього, розмовного).
- класифікацію та роль стилістичних засобів: Ознайомимося з основними групами стилістичних фігур та тропів (метафора, метонімія, порівняння, епітет, гіпербола, літота, алітерація, асонанс, анафора, епіфора, градація, антитеза, оксюморон тощо) та їхнім впливом на сприйняття тексту.
- принципи стилістичного аналізу тексту: Зрозуміємо, як виявляти стилістичні особливості тексту, визначати його належність до певного стилю, аналізувати авторську інтенцію та ефективність використання мовних засобів.
- поняття стилістичної норми та стилістичної помилки: Що таке стилістична норма, чому її важливо дотримуватися, які є типові стилістичні помилки (плеоназми, тавтологія, штампи, канцеляризми, стилістична невідповідність) та як їх уникнути.
- взаємозв'язок стилістики з іншими розділами мовознавства: Як лексикологія, морфологія, синтаксис, фонетика та культура мовлення взаємодіють зі стилістикою, формуючи цілісну картину мови.
- історичний розвиток стилів: Як змінювалися та формувалися функціональні стилі мови під впливом суспільних та культурних процесів.

Навчимось

- розрізняти та ідентифікувати функціональні стилі: Зможемо безпомилково визначати належність тексту до певного функціонального стилю на основі його характерних ознак.
- застосовувати стилістичні засоби у власному мовленні: Свідомо використовувати тропи та фігури мови для досягнення бажаного ефекту (переконливості, виразності, емоційності) у письмових та усних висловлюваннях.
- здійснювати стилістичний аналіз тексту: Самостійно аналізувати тексти, виявляти їхні стилістичні особливості, оцінювати доцільність використання мовних засобів та авторський стиль.
- уникати стилістичних помилок: Редагувати власні тексти та тексти інших, виправляючи стилістичні недоліки та підвищуючи якість мовлення.
- адаптувати мовлення до комунікативної ситуації: Будувати своє усне та письмове мовлення з урахуванням мети, аудиторії та сфери спілкування, обираючи найбільш доречні мовні засоби.
- свідомо формувати власний мовленнєвий імідж: Розуміти, як вибір слів, фраз та конструкцій впливає на сприйняття особистості мовця/письменника.
- розвивати критичне мислення щодо текстів: Аналізувати не лише зміст, а й форму подачі інформації, виявляти маніпулятивні техніки та стилістичні хитрощі в публіцистиці та рекламі.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
2 лекції
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60